Tulamben, een plaats waar ik graag oud zou worden - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Mani wat - WaarBenJij.nu Tulamben, een plaats waar ik graag oud zou worden - Reisverslag uit Tulamben, Indonesië van Mani wat - WaarBenJij.nu

Tulamben, een plaats waar ik graag oud zou worden

Blijf op de hoogte en volg Mani

29 Juli 2012 | Indonesië, Tulamben

Na ons verblijf op woelige waters, zijn we nu aangekomen in Tulamben. Er is hier niks buiten een paar duikcentra en een paar fijne bar/restaurants. Toen we van de luchthaven vertrokken, zijn we buiten de stad lokaal gaan eten. De eettent was aziatisch (=minder netjes, spotgoedkoop en supervers). We betaalden in totaal 7 euro voor 3 personen voor soep, vissatees, chili, rijst en een drankje. Zie foto's. Voor mij is dat verstand op nul en zicht op oneindig. Er was een pasteitje bij dat ze maken van vis met kokos gegaard in baan tui bladeren. Ik was er een beetje vies van maar dit bleek het lekkerst en reuzepikant!! Verder op onze tocht passeerden we aan een crematie! Frein toe en wij weg op verkenning. Onze chauffeur voorzag ons van tekst een uitleg. In totaal werden een tiental lijken (=een paar beenderresten die reeds meer dan één jaar begraven werden) in een grote toren geperst en toen kwam een stoet op gang voorafgegaan door een honderdtal offerdragers. Heel impressionant. Wij dan weer verder ... 2 ananaskes gekocht en een bezoek aan de supermarkt voor chips, drank en potjes mie. Tulamben was nog steeds zoals wij het 2 jaar geleden verlaten hadden. 1 straat met langs de ene kant de Indische Oceaan en aan de andere kant duikcentra en resto's. tis nu 29 juli en we hebben alle dagen 3 rustige duikjes gemaakt. Morgen nog één dagske duiken en dan lekker ontgassen aan het zwembad en onzen boel drogen. We worden een beetje moe van de stikstof in ons lijf. Tis tijd om naar huis te komen. Tis goe geweest..... Kga nog wa foto's opladen en dan nog een verslagske van onze laatste dag in Singapore als besluit van deze blog Tot binnen letjes.... Mani & Mike

• 29 Juli 2012 - 21:01

P@ & Bri:

Jeemienee, wat gaat den tijd toch snel hè.
    Precies of 't was gisteren, allee, eergisteren da we nog op Theo's feestje stonden.
    Geniet van jullie laatste uurtjes, ne goei terugvlucht en 'k verlang eigenlijk al beke tot we ulle terugzien. Maar dan zit 't er voor ons ook op :-(
    Hopelijks is 't dan nog beke zomer en kunnen we nog een paar terrasjes doen.
    Wij vanaf morgen naar 't zuiden en nie meer online zonder een of ander bezoek aan een wifi café.
    See hou!

• 30 Juli 2012 - 09:22

Bart & Hilde Vanruymbeke:

Eilaba ......merci voor uw berichtje maar mijn vrouwe Es nie content met uwen laatsten zin.....ze wil nie weten wa er binnen 3 weken es. Vraagske.... Kun je in Tulamben Muck diven? Mocht je in Tulambenn nog paar goei duikplaatsen weten behalve da wrak....graag doorgeven. ( da scheepswrack e) :-) goei terugreis e.....

• 31 Juli 2012 - 08:27

Joske:

Hey schattekes,
    Kijk daar maar eens goe rond dat ik weet waar ik moet zijn volgend jaar
    Jullie moeten nu weten de goede adresjes
    En waar we moeten duiken ,ik reken op jullie :)

Dikke kus xxxxx
    Fijn terug vlucht :)

• 02 Augustus 2012 - 16:11

Bart En Hilde:

Eilaba Mani-ke en Mike
    Gulle nu ieder moment thuisgekomen.....wij terzelfdertijd in Tulamben aangekomen. :-) ....whoehahahahaha. Das nu eens eerlijk verdeeld se.
    Ondertussen zelfs ons eerste duifje gedaan op Coral garden. Op en top super startduikie geweest.
    Vlug beeke slapen nu en om 6 u op t'wrack ons eerste voorziene duik doen.
    Rij gij ondertussen mijn ploeze maar ne keer af.....