MULU - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mani wat - WaarBenJij.nu MULU - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mani wat - WaarBenJij.nu

MULU

Door: mani en mike

Blijf op de hoogte en volg Mani

19 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

3 dagen Mulu
Dus wij vertrokken uit Kota Kinabalu naar Mulu. Met een vliegtuigje niet veel groter dan een bus richting Mulu. Mulu is heel klein en heeft een luchthaven omdat de grotten er zijn. Het is Unesco Wereld Erfgoed. Het is er zo klein dat het vliegtuig rijdt tot aan de ingang van de luchthaven. Foto's van de bagage claim zitten er erbij. Er stond ons iemand op te wachten en die vertelde ons dat het reeds laat was om nog naar de grotten te gaan die dag. Hij kende ons nog niet ;-). Hij dus naar huis, zijn wandelkleerkes gaan aandoen en wij onze tassen laten ontploffen op de luchthaven op zoek naar regenkledij, zaklamp, water, muggenspray en wandelschoenen, hahaha.... 15 mins later waren we er helemaal klaar voor. Een wandeling door het regenwoud van 4 km naar de Lang cave(niet de grootste maar wel de mooiste) en dan verder naar de Deer Cave. Hier wonen ergens tussen de 3 en 5 miljoen vleermuizen. Ze verlaten samen de grot rond vijf uur en dat spektabel wilden we niet missen. De natuur in Mulu is echt overdonderend. Er waren geen apen of andere dieren omdat er momenteel geen vruchten zijn. Daarna moesten we nog 4 km terug. Ik was behoorlijk stil op de terugweg want wandelen bij 30° met een rugzakje van 6 kg op de rug en met dikke "verfrissende" sokken en wandelschoenen ontneemt je de goeste om veel te vertellen. Kei goe gesloapen zulle !!
Het resort was heel exotisch. Het was aan renovatie toe. Ze zouden het optrekken naar Marriott standaard, dus dat zal dan niet meer voor ons zijn !! Voor de eerste keer op onze reis een echt restaurant met garcons en alles erop en eraan. Maar nergens zo slecht gegeten als in het Royal Mulu Resort. 's anderendaags zijn we het Penan volk gaan bezoeken en nog 2 mooie grotten. Momenteel zitten we op het vliegtuig van Mulu naar Kuching. Dit wordt het laatste deel van ons Borneo avontuur. Ik ga er hier een eind aan breien want mijn oren beginnen op te spelen. We gaan binnen een beetje weer landen. Tot er nog ne keer internet is ...... Ddaaagggggggg !!!!!!!!!!

• 19 Juli 2012 - 07:47

Bart & Hilde Vanruymbeke:

Eilaba Aziatezen......blij terug iets van jullie te horen. Best da gulle aan het eind van het Borneo gedeelte zitten.....straks houden ze jullie daar en melden ze de ontdekking van een nieuwe diersoort..... :-)
    Hier verder om ter tnatst...! Ons rugzakken en duikbagage vertrekkensklaar. Laat ze maar weten da we der aankomen....:-)
    Tot hoors binnenkort, have fun!