weeral internet !! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mani wat - WaarBenJij.nu weeral internet !! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mani wat - WaarBenJij.nu

weeral internet !!

Door: mani en mike

Blijf op de hoogte en volg Mani

19 Juli 2012 | Indonesië, Ubud

Kuching, hoofdstad van Sarawak Borneo,
Er is een weesje xtra in deze wereld . Mijn nieuw petje met nekbeschermingsflappen (volgens Mike) is achtergebleven in het vliegtuig van Mulu nr Kuching. We landden rond 17 uur en ging op verkenning in the city. Dit duurde niet te lang want het begon ouwe wijven te regenen. Sorry ma !!! haha... Zie wel dat ik niet vergeet hee !! Ahh en ik was blij toen ik las dat je verslagjes kon volgen. Met dank aan allen die daar bij helpen. tis trouwens heel leuk jullie commentaren te lezen. We hebben niet zo dikwijls gratis internet, dus daarom dat er een paar dagen niets te lezen valt.... anders wordt dat ook vervelend voor jullie. JA Kuching dus... rechtover ons hotel was de Mc Do !!! Goe geetten jong !! Na ons diner ne keer vroeg slapen... om 20 uur begint hier iedere dag nen James Bond film. Mike slaapt direct en ik houd het nog een half uur vol. Om 7 uur de volgende morgen rise and shine to meet another day. Mooi hee !! Wij met gids Nina naar Bako National Park. Eerst een boottochtje naar het schiereiland en dan konden we kiezen .... wandeling van 1 uur (ongeveer 800 meter) tot een tocht van 4uur (3.5 km). Dat zagen wij wel zitten da laatste. Nina Ni. I am a lazy guide and we do 1 hour exercise(graag iemand vertalen voor ons moeder). Wij dus weg . Mike had nen ingewikkelden Marlies aan en daarboven een topke. Best want anders gingen ze haar verzekers in den bak draaien. 's avonds stond er een perfekte replica van de bandjes op haar rug!!!! Maar geen zwarte bandjes maar kreeftrode ! Woehahaha !!! Dus eerst in de blakke zon kijken naar de fiddler crabs. ge weet wel een heel klein krabje met één hele grote nijper aan en daarna de jungle binnen. Indiana Jones had er niets aan. Prachtige natuur met aapjes, muggen, mugjes, grote muggen enz.... Ik ben helemaar opgezwollen en niet alleen aan mijn buik. Toen we na een uur op onze bestemming waren, wou Mike wel met het bootje terug. 350 BF !!! Ikke nie .... Ik moest mijn bergschoenen afdoen en kousen dus da ging nie door. Dan maar langs dezelfde weg terug. Uiteindelijk waren we blij want de terugtocht ging al veel vlotter. Na een lunch wij were naar huis. Het regende weer wreed en onze gids had maar één ruitenwisser en die stond langs de verkeerde kant. Te zot voor woorden. Zie foto!! In de late middag zijn we dan naar een nieuwe shopping mall gereden. Maar daar viel alle electriciteit uit. Hmmm .... dan maar een taxi naar een IT mall(shoppingcenter voor computers en cameras). Kunde nog volgen Tante Nelly?? De taxi's stonden klaar. Een brave kerel hield de paraplu voor ons open en wij mee naar den taxi ..... aja de prijs !!! We lagen er natuurlijk dik op... ik denk prijs x2.... maar ja we werden zijknat, de paraplu ging dicht en wij stonden daar.... snel andere chauffeur geprobeerd maar ja hij was gebrieft dan wij konden zeggen waar we naartoe wilden. Mike had rode schoentjes aan. De verf was niet zo kleurvast en toverde haar voeten om in iets dat leek op een patient op een operatietafel.... Duss wij dokken en were mee ..... De IT mall was geen zo een succes. Mike was kletsnat en de kenijnen bleven maar an den draad zitten. Dus wij binnen in de Zeeman (waar P@ zijn kleedskes ging kopen voor teen of tander feestje). Ze kocht een goedkoop Tshirt en was super tevreden. Da was eigenlijk een slaaphemdje maar zij had da niet door tot groot jolijt van de verkoopsterkes. Veel IT was er niet. Maar chips en chocolade maken veel goed. Wij dan weer naar huis.... een taxi met een chinees aan het stuur. Hij verstond ons niet maar hij had zijn vrouw meegebracht om dit probleem op te lossen. Correcte prijs en wijle weer weg. We zouden 's avonds gaan eten in de Sea Food top spot restaurant met roze kreeft in neon. Maar een tropische stortbui besliste daar anders over. Aja tot nu toe toch al elken dag regen gehad. Mc Do was nog net haalbaar met een bootje (een beetje dichterlijke vrijheid). 's avonds nog valies moeten maken en volgende morgen op om 6.30. Een heerlijk ontbijtbuffet hadden ze in de Grand Margherita... hmmm... Wij dus were naar Kuching luchthaven voor onze vlucht naar Singapore. De (brave) kerel ging ons efkes 8kg x 10.50 euro aanrekenen wegens overgewicht..... dus wij herpakt en terug met 8 kg extra handbagage en toen was het in orde. Mike viel bijna achterover van haar rugzak maar nood dwingt. Onze bagage opgehaald in Singapore en dan weer door naar Bali. Vandaag was een volledige reisdag met free wifi. Om 19 uur gaan we dan naar Ubud, het culturele hart van Bali om morgen een wandeling van 15 km te maken door de rijstvelden. Ons Borneo avontuur zit erop. We blijven nu tot 21 juli in Bali en daarna zijn we 7 dagen niet te bereiken omdat we dan dobberen en duiken rond de Komodo eilanden. Het ga jullie goed .... en ons nog beter ...... Goedenavond Beste Kijkers .................... DDddaaaaaaggg

• 19 Juli 2012 - 17:51

Tante Nelly:

Man man man, k'val van de ene verrassing in d'andere. ik ben verslaafd geworden aan mijne PC sedert da hulder op reis zijn, ben getikketakt om de verslagen te lezen en de fotos te bekijken. Heb alles uitgeprint en naar Vichte geweest, kortom ze keken de ogen uit hunne kop, en kheb met de kids gespeeld, ma deed mee met kopke krab met Tine, allen stellen het héééél goe. Pa grandioos door de schouwing enne.... blijft nie te lang onder water zunne, want ik zal een nieuwe kaars moeten gaan kopen. Knuffel van ons allemaal hier.

• 20 Juli 2012 - 11:39

P@ & Bri:

Eeeeee, bonjoer lis amies.
    Noe noe ontrain de noe préparé poer la franse. Mwoa onkor uun eure é demi de travaj et ses fini poer ket semijnes. Mwo kontont :-)
    Bart é HH oosie partie oejoerdwie, allors mwo é Bri priske toe sul alah mijzon :-(
    Pa tris amuzon...
    Pffff, mijn frans brgint al beke te gaan... Nee, echt indrukwekkend jullie voyageke. Wij nog tot den 30-sten vlotte internet toegang, daarna beke twijfelachtig tot den 13-den.
    Alé, geniet van junder Komodo avontuur, past op van de vuurspuwende draken daar en tot de volgende communicatiemogelijkheid.
    Groetjes van junder franse moaten.