Bessie en die ander beeskes - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Mani wat - WaarBenJij.nu Bessie en die ander beeskes - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Mani wat - WaarBenJij.nu

Bessie en die ander beeskes

Door: Mani

Blijf op de hoogte en volg Mani

15 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Na de papband (platte band) vertrokken we op zoek naar beestjes. In Zuid-Afrika moet je de big five gezien hebben, nl. olifant, buffel, leeuw, neushoorn en luipaard. Nu mogen jullie jaloers worden. We zagen eerst rhino met ondergaande zon, gevolgd door de buffels aan de waterkant met bijhorende kroks. Giraffen en zebra's
versperden de weg. Tot overmaat van ramp (voor jullie) vonden we nog twee jonge cheetahs die meeliepen met de jeep. We brachten ze naar de drinkplaats toen we plots bericht kregen via de intercom dat de leeuwen gespot waren. Ze hadden een buffel gesloopt en het feest was nog aan de gang. Dus wij die richting uit. Het was reeds pikkedonker toen we op de plaats delict aankwamen. De killers lagen moe maar voldaan in het zand. Pappie leeuw was zo vol gevreten dat hij zich onwel voelde. Toen gebeurde het.... we hoorden het gebrul van de koning van de jungle... onvergetelijk...
Ook moe maar hongerig reden we terug richting kamp... de Tanqueray (gin) en sherry vloeiden rijkelijk, toen we plots rare geluiden hoorden aan de wagen. Ockie ging zien en zei ons heel zachtjes te naderen... Daar stond Bessie, niet de hond maar een grazend NIJLPAARD aan ons zwembad!! Nijlpaarden zijn des werelds gevaarlijkste dieren in het wild. Toeval wou dat wij in het wild waren. Het gras onder de ligstoelen aan het zwembad was duidelijk het lekkerst. Stoel per stoel herschikte ze het terras en schuifelde toen dichterbij. Enkele ligzetels lieten het leven.....Hhmmm ... er was ongeveer een meter plaats tussen de wagen en de muur, niet echt de juiste manoeuverruimte voor een hippo. De hippo vragen langs de andere kant afleiden bleek ons ook niet de juiste oplossing.... dus we were waiting for the shit to hit the fan.... Wij gingen ondertussen verder met het ons verdiepen in leegmaken van tanqueray bottles. Plots stond Bessie te grazen aan ons terras. Ik ging vlug kijken in de bungalow of we eventueel konden ontsnappen in het geval dat Bessie ons zou vervoegen voor een Gin&Tonic. Het wc raam bleek de enige escape route.... Bessie gedroeg zich en maaide het gras kort en verdween toen even snel als ze gekomen was ... op haar gemak dus.
Na het spektakel wij were weg naar dromenland ... Juist voor we dromenland binnen reden stond nog een groot bord! Weten jullie wat daarop stond ??? MIJN TAKE WAY SPAGHETTI..... Smakelijk lieve lezertjes.

  • 18 Juli 2015 - 14:20

    Tante Nel:

    Stokstijf ben ik als de laatste lijn lees van uwen mail, gelukkig heb ik mijnen chateau Brian reeds achter de kiezen, want ik zou mij bijna een van jullie wilde dieren gevoeld hebben...
    Manieman zorg ervoor dat ge ook maar niet 1 grammeke bijkomt of ze hebben u daar ginder ook te grazen....ik die ooit een buffel heb gezien in Egypte...en oei ik had al direct een bruine broek aan mijn laarzen...laat staan dat ik daar oog en oog zou staan een cheettaks (Leopard) of een Rhino( neushoorn)... Ik wil nu echt daar niet in jullie plaats wezen hoor...heb hier al een dilemma als ik oog in oog kom te staan met een reuzen spin...of een kikker....al lukt het mij al om wetenloos een mier dood te trappen....
    Hallo edele ridder en gemaal... In plaats van jullie duikpak mee te nemen zoals gebruikelijk hadden jullie nu wel echt meer nut gehad in een ijzeren garnaas .....
    Indien van een slechte afloop aldaar... Zeg tegen Ockie... Mijn laatste wens is, pak 2 afgeknaagde beenderen van mij in en stuur ze naar tante Nel, ze plak ze zeker aan haar voordeur als souvenir!
    Knuffel
    Tante nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Mani

De wereld is weer plat ja Op je bolle bips na Een golflengte afstand Van je hemels lichaam Ze is van spectrale klasse...

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 47115

Voorgaande reizen:

26 Juni 2020 - 26 Juni 2020

THE SOFTAILS GO SOUTH

10 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

COLOMBIA... PRIMERA VEZ AMERIKA DEL SUR

02 Juli 2016 - 27 Juli 2016

MADAGASCAR PART 2 OF 3

09 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

zuid afrika roadtrip

29 Juni 2014 - 25 Juli 2014

MADAGSCAR 2014

30 Juni 2013 - 27 Juni 2013

CAMBODJA - Kl - SIPADAN - SINGAPORE

08 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

BORNEO-BALI-KOMODO

Landen bezocht: