MUDDY MATTY ON KOH TRONG - Reisverslag uit Ban Lŭng, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu MUDDY MATTY ON KOH TRONG - Reisverslag uit Ban Lŭng, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu

MUDDY MATTY ON KOH TRONG

Door: MANI

Blijf op de hoogte en volg Mani

10 Juli 2013 | Cambodja, Ban Lŭng

Ons hotel in Kampung Cham ademde een rare sfeer uit en we waren curieus naar het ontbijt. We kozen allebei European breakfast .... toen kwamen ze met baguettes ... in lang geen zo'n lekkere warme franse broodjes gegeten !! Dan busje op naar Kratie waar we de overzet nemen naar Koh Trong. Dit is een klein eilandje waar een beetje eco toerisme is. We gaan er fietsen rond het eiland ongeveer een 9 km. Als we "uitschepen" staat een flinke dame te wachten met motobike. Al ons bagage(=15+15+15) op de motobike en Matty weg.... naar Rajabori Villas. We noemde haar Matty omdat onze gids de weg mutty noemde ipv muddy. Mutty is dangerous, zei onze gids en Mike dacht dat Matty een gevaarlijke chauffeur was. Ondertussen wij fietsen gehuurd om het eiland onveilig te maken. We vertrekken op een betonweggetje van 50 cm breed dat verandert in een aardeweggetje en zoals dat gaat met aardeweggetjes veranderen die een modderpoeltjes na regenval en het had veel en lang geregend!! Daardoor ontstond de naam Muddy Matty.Allez na een uurtje fietsen waren we nog steeds dezelfden met 2 modderklompen ipv skoetjes ... We namen toen een taxi tot aan de Raja villas en hadden er een lekkere lunch. Nu moet je weten dat er geen auto's op het eiland zijn en wij dus met 3 op de motobike en Mike reed mee met Matty. Matty had ook modderklompjes toen we na een hilarische rit aan de villas arriveerden. 's namiddags heb ik toen 3 uur in het zwembad gehangen. Een warm bad was er niets bij in vergelijking. 's Avonds was er gereserveerd in de homestay. Toen we vertrokken naar de homestay (5mins stappen) donderde het. Wij onze regencape aan en jawel. We slierden vlot door de modder tot aan de homestay.Eigenlijk is eten in de homestay hetzelfde als gaan eten bij de locals. Voor mij is dat alle keren een beetje sterven.... We aten : rijst met gekookte groenten uit de wok en soep met vis. Ik was al blij da er maar 6 stukjes vis waren. Mike mag haar dan een beetje opofferen om die hoop eten te laten minderen en ik wurg een en ander binnen. Maar oooohh rampspoed !!! er was nog meer soep en vis ...... Wij dan terug geslierd naar de villa's. Ze hadden daar betere gegeten, zeker weten. Next morning een lekker ontbijt en wij weer de overzet op naar de volgende post. Eerst Irriwaddy dolfijnen spotten op de Mekong rivier. Maar als je reeds met dolfijnen gedoken hebt, is dit een beetje opgewarmde kost voor ons. Dan 4 uur busje naar Banlung en ondertussen een lunch in een wegresto voor locals. Moesten ons hondjes daar binnenlopen, ik denk dat we ze daarna volledig ontsmetten.Wij daar dus gegeten. Mike is na de maaltijd naar het wc geweest en zei dat de keuken niet te doen was! Bij aankomst in Banlung eerst een meertje bezocht zo groot als de barges maar wel belleklaar water. Helaas je kon er niet duiken. Dan naar het hotel om ons moreel voor te bereiden op de jungle trekking. Een dag de jungle in, daar slapen en 's anderendaags weer terug. Hoe zot kan nen mens zijn !! 's Avonds kwam de gids nog eens vertellen dat we niet verplicht waren in de jungle te slapen in hangmatten maar dat we ook konden slapen in een homestay, maar dat vonden wij voor mietjes en dan gingen we bovendien ook geen 5 uur ver de jungle in. Dus wij gingen voor de hard option .... hmmm.... to be continued

  • 10 Juli 2013 - 17:11

    Tante Nel En Co:

    oei oei, eergisteren sloeg oma Roza bijna tilt, als ik mijn verslag aan het voorlezen was, ze zag die springhanen zeker in breedbeeld denk ik... dus ik heb maar stillekes mijn mond gehouden dat het de volgende dag stil zou zijn wegens..ergens in de jungle..., dit verslag durf ik niet meer letterlijk door te zeggen, of dat arm menske overleef het niet meer van de schrik om haar keppekes! dus straks een mooie resume met het goede nieuws ze hebben de jungle overleefd enz enz. Dat zinneke, ik citeer: "hoe zot kan nen mens zijn", daar zit ik ook behoorlijk mee in de knoop, moet ik jullie een plaats aanvragen in Geel of niet.... ha ha.
    Bij ons alles normaal, dus ... als ge het "pad" kwijt zijt kunt ge ons nog altijd nemen voor voorbeeld zeker?
    Enne... manni, Mike, ik ben nu justekes een lekker bruin volkorenbroodje aan het bakken, straks vers uit den oven met een schelleke verse boere-boter hm hm
    knuffelke, van ons, tante Nel en Co

  • 10 Juli 2013 - 18:40

    Holvoet Bart:

    ik wens jullie alle2 veeel sterkte in deze moeilijke dagen!!!
    Geniet ervan!

    Bart

  • 11 Juli 2013 - 10:21

    Jos:

    Leuk dat jullie 2 kleine keitjes mee willen nemen uit Cambodja.
    Ik zie ernaar uit :)
    Stuur maar een mailtje als jullie weer thuis zijn, dan geef ik ons adres door.
    Nog veel mooie avonturen toegewenst en tot horens.

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mani

De wereld is weer plat ja Op je bolle bips na Een golflengte afstand Van je hemels lichaam Ze is van spectrale klasse...

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 47097

Voorgaande reizen:

26 Juni 2020 - 26 Juni 2020

THE SOFTAILS GO SOUTH

10 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

COLOMBIA... PRIMERA VEZ AMERIKA DEL SUR

02 Juli 2016 - 27 Juli 2016

MADAGASCAR PART 2 OF 3

09 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

zuid afrika roadtrip

29 Juni 2014 - 25 Juli 2014

MADAGSCAR 2014

30 Juni 2013 - 27 Juni 2013

CAMBODJA - Kl - SIPADAN - SINGAPORE

08 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

BORNEO-BALI-KOMODO

Landen bezocht: