Jungle tempels en regen in Campung Cham - Reisverslag uit Ban Lŭng, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu Jungle tempels en regen in Campung Cham - Reisverslag uit Ban Lŭng, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu

Jungle tempels en regen in Campung Cham

Door: Mani

Blijf op de hoogte en volg Mani

08 Juli 2013 | Cambodja, Ban Lŭng

Kampong Cham
Na een vrij vrije namiddag en avond, stonden we deze morgen volledig gepakt en gezakt in de lobby om 8 uur voor een bezoek aan een paar jungle tempels en een transfer naar Kampong Cham (ong 250 km) Eerst een noodstop gemaakt aan de pharmacie en Immodium aangeschaft alsook een busken pepperspray (voor thuis). Hier vrij te koop! Wijle dan weg naar de tempels. We hadden 3 xtra bodyguards in de vorm van grote kleuters die ons iets wilden verkopen maar het niet mochten vragen tot onze wandeling achter de rug was. Om u te bescheuren welke discipline die gastjes aan de dag leggen !! Soms ne keer een "mind the step, sir" of een "be careful here, Sir" maar verder heel stil en voorbeeldig. Op het einde van ons uurtje wandelen konden ze zich laten gaan en moesten ze het stellen met 1 usd om te delen met drie. Niet echt gelukkig maar allee.... Als je weet dat ze een halve dollar per dag verdienen, viel dat toch nog mee. Van daar ging het dan naar Campong Cham. Nog een paar uur auto en daar stonden we dan aan de langste brug van Cambodja Gewoon een klein vuil stadje. Ik denk dat wij onze standaard een heel stuk lager gelegd hebben dan thuis want eigenlijk is dit stadje een soort bidon-ville. Ons hotel voelt heel vreemd aan. Mike denkt dat dit ooit door de Khmer Rouge gebruikt is om mensen vast te houden of folteren. Ik hou het meer op een of ander omgebouwd overheidsgebouw. Snel onze valiezen afgestort en een terrasken gezocht met zicht op de brug. We zagen in de verte een paar donkere wolken opduiken en een windje zette op ..... Een paar pintjes verder moesten we dieper onder het afdak kruipen met ons tafelke want het begon te regenen. Een half uur later moesten we naar binnen vluchten want de glazen werden sneller gevuld (met regenwater) dan wij konden drinken. Na een lekkere tom yam Koong en een bordje glasnoedels was het tijd om naar ons hotel te zwemmen. Er stond ongeveer 17 cm water in de straat, maar het was gestopt met regenen !! Dan een nachtje geslapen in een slecht bed en in het resto gaan zien wat we kregen als ontbijt ..... wordt vervolgd in deel 5 : Muddy Matty on Koh Trong

• 08 Juli 2013 - 15:49

P@:

Jeemienee, klinkt ongelooflijk avontuurlijk hé daar. En wij hier maar bbq-tje, duikske, ritje met de haren (figuurlijk) in de wind, lekker bedje, … Ik mij hier ook wel beke doodzweten zulle, 30° en mijnen maandag 4/5 doorbrengen met diverse karweikes. Nu ja, ben dan ook nog nie in congé hé.
    Gastjes, ik kijk al uit naar junder nieuw verhaal. Keep it safe en tot hoors.

• 10 Juli 2013 - 13:47

Cath:

Is immodium al nodig? Keep it clean :-)
    Geniet van het avontuur en draag goed zorg voor elkaar!
    X