30 JUNI.... Ready for take off - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu 30 JUNI.... Ready for take off - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu

30 JUNI.... Ready for take off

Door: Mani

Blijf op de hoogte en volg Mani

02 Juli 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

joj juplagoaj,
Deze middag om 13.30 uur stond onze taxi klaar voor het eerste deeltje van ons reis: van Kuurne naar.................. Kortrijk!! Daar namen we de trein direction Brussel-Luchthaven. Deze trip werd zonder hickups feilloos georganiseerd door Juffrouw Wallie. We kwamen ruim op tijd (lees 3 uur op voorhand) toe op onze nationale trots. Nergens lang moeten aanschuiven dus nog ruim tijd om te shoppen, windowshopping meer window dan shopping. En dan hopla met het steirtebeen de lucht in voor een uurke naar Zurich. Precies lijk Singapore, ze voeren u daar ook rond met nen mini metro van de ene gate naar de andere. Echt chique dinges in de airport. Nu nog een uurke wachten en dan weg voor een uur of tiene. Op naar Singapore....
Een uurke of 10 kepeizet nie!! 12 uur asteblieft. Deze zijn ondertussen vlot gepasseerd en om 17 uur Singapore time gingen we op zoek naar ons hotel. Dit lag duidelijk in de hoerenbuurt. Gisteravond zijn we een bezoekje gaan brengen aan Chinatown en hebben er een plateautje mie goreng met scampi's verorberd. Voor Mike was het iets specialer: crispy noodles met rundsvlees in verse lebbe saus. De uitleg bij het gerechje kwam van de mevrouw die het waarschijnlijk ooit uitgevonden had. Mike mocht de noodels niet door de saus mengen anders werd het rubber. Ze heeft dan na het hare met smaak mijn overschot opgegeten. Bedtijd was middernacht terwijl de finale van 't voetbal nog bezig was. Om half zes deze morgen waren we alweer op pad naar de luchthaven om Cambodja onveilig te gaan maken. Nog een uurkenalf vliegen en we zijn er ..... deel 1 DE BINNENLANDEN VAN CAMBODJA
Wish u were here !!

• 02 Juli 2013 - 16:18

Jos:

Beste Mani,

Zo te lezen op jouw reisblog ben je onderweg naar Cambodja om daar rond te trekken door de binnenlanden. Dat is weer eens wat anders dan ons platte kikkerlandje.

Ik mail je eigenlijk met een bijzondere vraag...
    Ik en mijn oudste zoontje verzamelen namelijk kleine steentjes uit alle landen van de wereld.
    Cambodja is echter nog een van de landen die aan onze collectie ontbreekt.

Mocht je het leuk vinden en eraan denken, wil je voor ons beiden dan een klein keitje uit Cambodja meenemen naar Nederland en t.z.t. naar ons opsturen? Daarmee maak je ons erg blij!
    Natuurlijk vergoed ik de verzendkosten.

Alvast hartelijk dank voor je hulp en nog een mooie reis toegewenst.

Jos

steentjesgezocht@hotmail.nl

• 02 Juli 2013 - 16:31

Tante Nel & Co:

oef, Vichte al op de hoogte, iedereen blij dat ge goed ter plaatse geraakt zijt aan de andere kant van de wereld! twas al een heel avontuur op zich zelf. Enne logeren in een Hotel in de Rosse buurt, allez zeg is dat niet een beetje de kat bij de melk zetten...ha ha. Rust nu maar ne keer goed uit enne...iedereen kijkt al uit naar een vervolg. Knuffelke van ons allen. Tante Nel.

• 02 Juli 2013 - 16:34

Mani Wat:

hee, leuke vraag !! Ik beloof je dat als we ergens "een moment" beleven dat ik dan een steentje meeneem en dan stuur ik het je toe. Groetjes, Mani

• 02 Juli 2013 - 21:32

Virginie:

Zo te zien goed toegekomen! Na een paar uurkes ;-)). Pasop he Armand want nu dat Mike al haar spierkes weer weet zitten en dat na wat Lebbesaus zou t goed kunnen zijn dat sommige dingen meer dan in rubber veranderen... Ale.slaap lekker en zoek maar een schoon steentje he;)

• 03 Juli 2013 - 00:36

Miranda:

Een mede steentjesverzamelaar, wat leuk!!!!

• 03 Juli 2013 - 12:16

Bart & Hilde:

Eilababa,
    Vandaag de tempelkens zeker.... Ankor Wat....voor mij het meest sublieme wat ik ooit zag.....en....jullie relaas?.?.?. :-) Misschien effe gaan kijken vanavond of onze "Green Garden Home" der nog staat....?... doe ze alvast de groeten daar! Have fun!!!!!!