siem reap - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu siem reap - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Mani wat - WaarBenJij.nu

siem reap

Door: mani

Blijf op de hoogte en volg Mani

04 Juli 2013 | Cambodja, Kâmpóng Cham

Cambodja Siem Reap
Op di 2 juli begon ons Cambodja avontuur. Om problemen met bagage te vermijden moesten onze 23 kg koffers herverdeeld worden naar 3 koffers van elk 15 kg max. Bij Silkair was maar 15 kg pp toegestaan. Dus zouden we een xtra valies betalen. Aan de check in alles op de band geladen en klaar was Kees!! Niets te betalen hiha !!! Toen we van de balie weggingen, toch nog snel gecheckt of ik de bagage ticketjes had en toen hoorde ik achter me SIR SIR ...................HHHHmmmmm daaar gaan we weer. Maar bleek dat ik de bagggage stickertjes niet had meegenomen. In de luchthaven dan nog snel Nutella ingeslagen en wijlle weg. Anderhalf uur later stonden we midden de Killing Fields van Cambodja. Tussen 1970 en 1979 lieten de Rode Khmer hier meer dan 3 miljoen Cambodjanen ombrengen. Onze gids was gelukkig anderhalf uur te vroeg !! Wij waren natuurlijk 2 uur te vroeg geland. Dan op naar ons hotel. Een net hotel zonder franjes maar wel met zwembad op de 8e verdieping. Wordt later uitgeprobeerd. Eerst een douchke genomen en een bezoekje aan een monument voor de slachtoffers van Pol Pot. Da moe een venijnig ventje geweest zijn !! Aja onze Sim kaarten zijn uit de Gsm en er zit een cambodjaans in nl : landcode+855978378642.
Toen kreeg ik het schitterende idee om ons ne keer te laten masseren .We gingen voor een uurtje massage with oil. Maar toen zag ik plots dat je voor een tietske meer 2 uur kon "genieten". Dus niet getwijfeld 2 uur astublief. We begonnen met reflexologie aan de voetjes met olie. Amaai mijn voeten!!! ik wist niet dat men zo kon gestimuleerd worden, de tranen sprongen bijna in mijn ogen. Gewoon volharden in de boosheid.... en ik zeg tegen Mike : Chance dat we gekozen hebben voor olie !! Stel u voor zeg droog weg, ne mens zou zot worden. Ondertussen weten wij nu wat "Khmer Dry Massage" is.... Een aanrader en zonder olie of verpleegster achteraf!!Ge moet uw vel wel terug oprapen en allemaal weer mee doen naar huis. Het was pijnlijk maar rustgevend en met een relaxed state of mind and body gingen we naar het restaurant voor dinner. Onze Thai in Gent is de beste, maar "Nest" in Siem Reap mag er gerust naast staan. Ja man we hebben daar goed gegeten en we zijn 's anderendaags teruggegaan. Onze eerste dag Siem Reap zat erop en morgen zouden we naar Angkor Wat trekken. Na een ontbijtje met Nutella gingen we voor het tempelcomplex Angkor Wat.Heel mooie tempels bezocht maar de foto's bekijken we wel later. Wij zijn geen echte tempelmensen. We moesten in de late namiddag kiezen tussen een zonsondergang met 300 Aziaten op een bergje boven Ankor Wat of Muay Thai boxing met de lokale gidsen . Dus wij naar CTN boxing gala. 2.5 usd voor 6 blikjes bier. Dat is dus nie goed gekomen. De Cams kunnen ze rapper drinken dan ik en bij iedere match verloren wij de weddenschap tot hun vreugde. Alle keren nen dollar kwijt. Na de laatste match hebben we ons verdriet dan niet verdronken maar ver"eten". Morgen gaan we naar een drijvend dorp en blijven daar overnachten in een homestay(bij mensen thuis). Anders zou het een hotel zijn, nietwaar beste lezers!!

• 04 Juli 2013 - 17:56

Tante Nelly En Co:

Hallo, de klokkenluider heeft weer zijn werk gedaan en alle info voorgelezen via tel in Vichte!
    Jongens, Manni uw vel da ga precies een babypoepke zijn als gij terug komt in den Belgiek, da wille kik zien zunne... dat overnachten in een homestay ... naar dat verhaal kijk ik al naar uit, foto's maken hé.
    knuffel, tante Nelly en Co