Vers le port - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu Vers le port - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu

Vers le port

Door: MANI

Blijf op de hoogte en volg Mani

21 Juli 2014 | Madagascar, Ranomafana

Na 23 dagen Madagascar kost het me steeds meer moeite om aan mijn dagboek te werken. Kga mij nog ne keer weren om iets op t scherm te krijgen. We waren bij de Indri Indri verzeild geraakt. Hun gezang gaat door merg en been. Ze zijn de grootste soort makis. Tijdens ons drie uur wandelen stonden we plots oog in oog met die beesten. Na een aanmoediging van onze gids begonnen ze aan hun klaagzang, die ergens het midden houdt tussen een walvislied en oorverdovend getoeter. Na al die herrie gingen we lunchen in Vakoona Lodge. Zegt jullie niets maar de tomatensoep was zooooo lekker !! Er was een haardvuur.Het is heel vochtig en koud in het oosten. Temp van 14 °, geen zon, dus eigenlijk geen fuck aan.We bezochten het lemuur eiland waar de lemuren op ons kwamen zitten om bananen te smullen. Nog een bezoek aan de krokodillen en t zat erop voor vandaag. 's Avond had Mike geen honger en jawel de Vloek had zich verplaatst. Ons freule veranderde in een cascade van bruin water en hield dit vol tot drie uur 's morgens.Met wat goede raad en een paar pillen sloot ze alsnog haar drie ogen... hahaha! 's Morgens stond een lange rit voor de boeg. Mijne maat at haar banaan en rustte verder uit op de achterbank terwijl we door de bergen slingerden aan 80 km/uur. De traveller trees (symbool van Madagascar) schoten aan ons voorbij. Hoe verder we reden, hoe minder regen en hoe meer zon. We lunchten in een strandbar in Tamatave, de grootste havenstad van Mada. Dan verder naar Hotel La Pirogue. Onderweg schoot de zeep weer door het venster. Ik had ook de zak balonnen opengetrokken en kinderen liepen achter de wagen om balonnen te rapen. Ons hotel lag aan zee en was heel mooi. Er was wifi !! Dus na de nodige kiekjes op het strand wij naar de receptie. Daar viel na 15 mins de wifi uit en daarna ook het licht. Het was ondertussen diner time.... gewapend met ons pile lampen trokken we richting resto.Daar brandden ondertussen voldoende kaarsen om elkaar juist niet te zien. We aten lekker. De volgende morgen vroeg op naar de boot die ons naar Ile aux Nattes zou brengen.... Er stond ons nog iets te wachten

• 22 Juli 2014 - 18:12

Tante Nel:

Na 23 dagen uw reisverhalen te lezen, wel Mani, als mijnen iPad Pink het geluid pinkkk laat horen, laat ik alles staan en liggen om uw verhaal te lezen, iedere keer spannend, voor mij de Dummie steeds leerrijk en vooral echt grappig ook. Chapeau ge hebt uw beroep gemist... reisleider of dichter...misschien alle twee!
    Enne daar op dat lemuur-eiland (kan me nu voorstellen wat het daar moest geweest zijn) wel daar had ik toch ook willen bijzijn.
    Enne, hoe triestig ook de vloek bij uw "Freule" we hebben ons toch bijna een bult gelachen hoe ge dat weer op papier, allez op mail gekregen hebt.
    En nu weer het nieuws van het thuisfront hé: wel de "kids van Mattice" zijn hier tijdens zijn verlof. Dus wij moeten op zijn vis-guppi's passen en verzorgen..en wat denkte..deze morgen zaten we opeens midden een bevalling van een drieling, 3 miniscule kleine visjes zwommen opeens in het rond.
    Hallo, de bevalling was niet te stoppen ze bleven komen en inmiddels zijn het er 12 geworden.
    oef bevalling eindelijk ten einde, alles goed verlopen, heb ze een piepklein snuifje eten gegeven, omdat ze zodoende de kleintjes nie zouden oppeuzelen, enne wete wa... die ene kleine probeerde ook al om te eten, ja we hebben de handen vol, we lossen mekaar af om te kijken en te tellen. De moeder en alle baby's stellen het momenteel goed!!!
    Knuffelke van ons,
    t.Nel

• 22 Juli 2014 - 19:12

Mani Wat:

De guppies zijn verzot op hun eigen mini versies. Dit kan voorkomen worden door een moederhuis aan te schaffen om in de aquarium te hangen te halen bij Holvoet. Verder hier alles heel goed. We leefden de laatste vier dagen als de piraten van Mada maar dan niet op een boot.... Dit noemen ze een teaser tanteke !!
    Opzoeken hee !!

• 24 Juli 2014 - 14:24

Tante Nel:

ppff Mani, wa doe je mij nu weer aan "teanser"??? zeg ik heb da nog nie gevonden zunne. Wete wa.. als ge thuis geraakt, ik zal ne keer Mosselen met Frieten maken, of nen goeien Pizza op ons terras en dan kunde gij mij da ne keer uitleggen!!!oké?
    Ja die vissen... twas of te wel vis-soep of een afdeling met prematuurkes maken, voor het laatste hebben we gekozen enne... ze leven nog, allez op dees moment, verklaar mij zot of niet.. maar ze (de prematuurkes : 3 stuks) ze staan naast het ouderlijk "huis" en om het uur met een rietje blaas ik een beetje zuurstof in de "grote vaas" die ik genomen heb als noodgeval!
    Zo en nu serieuze praat. Mani, Mike... het is bijna zover, jullie moeten daar ginder aan de andere kant van wereld alles nu loslaten wat jullie ondertussen dierbaar is geworden...een hele opgave enne u voorbereiden om straks weer in de beschaafde wereld bij ons "Europa" te functioneren....
    Uw Freule ....daar moete gij ook dezen nacht zitten schipperen met de verschillende uur-tijden om haar op het juste moment "de verjaardagskus" te geven.. bij deze Mike: aan ons Keppe.. een heel gelukkige verjaardag van ons en ook van de deze die ergens elders rondhangen in deze wereld....SMAK? SMAK SMAK.
    Mani en Mike, we bedanken ons voor alle verslagen en avonturen die we met jullie mochten volgen, het was weer HET van HET.. geschreven en gebracht met een traan en een lach..enne zoveel verbeeldingskracht dat het was of we er zelf bij waren. Bedankt, Bedankt en nog ne keer bedankt...
    We wensen jullie een veilige thuiskomst en .... mijn klok staat al op 1.55u om jullie te volgen, hopelijk krijg ik mijn kijkerkes tijdig open en zal het mij lukken. Dikke Knuffel voor Jullie beiden, draag goed zorg voor mekaar en veilig thuis.
    Van Harte.. T nel N Rol