The Tsingy - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu The Tsingy - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu

The Tsingy

Door: MANI

Blijf op de hoogte en volg Mani

08 Juli 2014 | Madagascar, Ranomafana

The Tsingy/
Na een ontbijt, waar mijn hart stilstond als ik per ongeluk de foute map deletete en al onze foto's kwijtspeelde, vertrokken we richting Tsingy. Een bumpy ride betekent 55 km afleggen in 5 uur. Onze Landcruiser met Bruno als chauffeur ploegde zich letterlijk een weg door het zand en alle denkbare obstakels als putten, grote putten en hele grote putten. Op de radio zong Joe Dassin ondertussen Ca va pas changer le monde que les photos sont perdu of zoiets .... en wij glimlachten uiteindelijk naar elkaar en vonden dat hij gelijk had. Geradbraakt arriveerden opnieuw aan een veerpont dat door 4 mensen van de ene oever naar de andere gezwalpt werd. De motor was reeds 2 maand stuk en men kwam hem ooit wel herstellen. Een paar km verder lag ons nieuwe resort Olympe. Mooie bungalows, zwembad alles erop en eraan. Eten ietske minder maar tot daar. 's avonds een avondwandeling gemaakt op zoek naar kameleons. Dan de fransen tegen ??? verloren en wij lachen jong !! 's anderendaags speelden de belgen..... hhmmmmm. Dan de volgende dag wij op naar the big Tsingy. Eerst een klimgareel aan (what the f*¨£%ck!!!) en dan op stap. Een kalksteen constructie die we ons niet konden inbeelden. Dat greel kwam goed van pas want we gingen hoog. Nadien nog een wandeling door het bos en wa peisde .... lemuren op 2 meter boven de grond. Mike kwam klaar blijkelijk gelukkig terug aan de wagen. Het kon niet meer stuk. Na de middagrust zouden we de kleine Tsingy een bezoekje brengen. Om eventuele schade aan botten en lijf te voorkomen pasten we en ik begon mijn dagboek terug van nul. 's avonds place reservees pour les belges en die zwarte lachen jong !! 1-0 laat ons zeggen dat het niet de beste match van de belgen was !!
De volgende dag zaten we in de put .... kleine put..... grote put... bobbel en 5 uur later terug in Belo.
Geluncht en dan door naar Morondava. Capitol of the Baobab. Prachtige bomen tegen de avondzon en weer een topdag.We zouden naar Chez Maggie gaan en langouste grillé eten +1 kg voor 10 euro. Maar ja .... word weer vervolgd.

• 09 Juli 2014 - 09:32

Tante Nel:

Vind mij een Dummie of nie..maar dees keer moeste kik op google gaan om te kijken wa zijn Lemuren!!! Enne jullie reizen om... enne...ik lees en reis mee in gedachten om bij te leren da zijn halfapen, ja Mani dag bij dag....als een goe flesje wijn, op mijne oude dag steeds wat beter ha ha. Dus ik ben weer mee in den draai en kan dus jullie weer goed volgen. Jongens wat een avontuur weer dees jaar.
    Wij zitten vandaag als we eventjes naar rechts kijken naar "ons bos" echt heel den dag in het regenwoud, met zachte, minder zachte, en zelfs kletsnatte regen.....echt maar dan echt Belgisch, en geloof me of niet, maar ook hier zijn er soms "Lemuren " te zien, ha ha..
    En nu begin ik zo stilaan echt bang te worden, bij zoveel schoonheid ginder zullen jullie ons echt ooit nog missen?
    Knuffelke
    Tante Nel N rol