de vloek van de croissant - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu de vloek van de croissant - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu

de vloek van de croissant

Door: MANI

Blijf op de hoogte en volg Mani

19 Juli 2014 | Madagascar, Ranomafana

Om stipt 20 uur of was het toch 20.30 uur gingen we de lucht in om terug te keren naar de hoofdstad Tana.
Dit keer geen file aan de bagage maar op 5 mins stonden we buiten.... daar moesten we dan weer een beetje wachten op onze chauffeur. Dus zoals steeds moora moora (rustig, rustig). 's Avonds niet meer gegeten want we hadden voor vertrek ons nog ne keer goe laten gaan aan de chips en rhum met ijsblokjes. Volgende morgen bij het ontbijt had ik minder trek en worstelde met twee croissants. De ongelijke strijd werd voorlopig in mijn voordeel beslist. Kennisgemaakt met onze nieuwe chauffeur en wij were weg. Eénmaal weg uit Tana begon het te zeveren. In mijn buik ook een beetje. De croissants speelden op. Naarmate we verder oostwaarts trokken, regende het meer. Een tropisch regenwoud is prachtig. Enig nadeel: het regent er bijna altijd. Ondertussen was het ook bij ons beginnen spetteren. Niet alleen buiten dus. Ik paste voor lunch maar Mike ging volop voor kantonese rijst. Minder lekker zei ze. In goedkopere restau's wordt hier vanalles bereid met glucomaat ofzo en krijgt de smaak van pakskessoepe. Na mijn derde bezoek aan de pot, was Mike klaar met eten en werd ik steeds zieker. De croissants vochten in mijn maag uit wie als eerste zou afdruipen...De freule voelde zich reeds stukken beter na de lunch. Ondertussen regende het rustig verder. We bezochten een reptielenparkje waar het leuk toeven zou zijn ALS HET NIET REGENDE. Camera wordt nat, ik werd natter. Juf Wallie extatisch want de kameleons rijden over haar armen. Als ge die beesten lang genoeg ambetteert, dan gaan ze bijten natuurlijk. Een skruwel later, ik weer dolle pret vaneigens. Kameleons hebben geen tanden maar ze had toch goe verschoten. Ondertussen regende het voorzichtjes verder. Eénmaal terug in de wagen voelde ik me steeds mottiger. In ons nieuwe verblijf stond de deur open. Korte beschrijving door iemand die ziek is op dat moment. Een kamer met groot bed. buitentemp 14°, binnen idem. Vochtig, geen verwarming. Kmoe kakken... nu ...... Daarna bed in met alle kleren aan inclusief dikke pull. In bed had ik rust. Terwijl ik sliep, maakten de croissants misbruik van de situatie en probeerden te ontsnappen. Ze mochten hun versie van de feiten op papier zetten, maar helaas niemand heeft het gelezen. Vandaag kan ik er weer mee lachen, maar gisteren niet. Om 16 uur lag ik erin tot 7 uur. Deze morgen was de storm gaan liggen. Bovendien regende het ook niet meer. Bij het ontbijt keken de croissants me terug aan met een glimlach. Ik glimlachte terug, nam een stuk frans brood, alzo begon weer een fijne dag op zoek naar de Indri Indri.....

  • 19 Juli 2014 - 14:56

    Tante Nel:

    Mani Mani, sorry sorry hoor maar deze keer komen wij we bijna nie meer bij van tlachen... Hebben alles al zelf ne keer mee gemaakt ene keer in Andorra en ene keer in Egypte, daar noemden wij het de vloek van De Fararos ! Denk nie dat het die croissants waren hoor maar eerder die ijsblokjes in de Ruhm, mijn raad: veel heel veel zelfs Rum, maar dan zonder ijsblokjes... Gouden raad van tante Nel. Toch blij dat ge weer in orde zijt, want wie gaat er anders voor ons Mike zorgen, ge weet: ons Mike: dat is een deel van ons " fortuin" waar ge mee op weg zijt, enne.... Goe zorge voor dragen zunne!!! Enne Mike: we willen onze Mani goe en gaaf terug, dus neem u verantwoordelijkheid he.
    Enne hier.... Algemene paniek of toch bijna... Ge weet het of ge weet het nie, een vliegtuig neergehaald die naar Lampa dure of zo iets vloog, vertrokken vanuit Schiphol, Virginie staat klaar om deze nacht in Schiphol te vertrekken, moe ik er een tekenings bij maken??? Curd leg de laatste lootjes om straks te vertrekken naa Carcasonne, en wij??? Voor minder doen we het niet.. Dus staan we klaar om deze namiddag via Auchan te vertrekken naar "Costa ploesa" ha ha....
    Mani manneke, in plaats van Rum, een klein beetje MEER Wiisky drinken, ja mijne zegen hebt ge alvast.
    Knuffel T nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mani

De wereld is weer plat ja Op je bolle bips na Een golflengte afstand Van je hemels lichaam Ze is van spectrale klasse...

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 47075

Voorgaande reizen:

26 Juni 2020 - 26 Juni 2020

THE SOFTAILS GO SOUTH

10 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

COLOMBIA... PRIMERA VEZ AMERIKA DEL SUR

02 Juli 2016 - 27 Juli 2016

MADAGASCAR PART 2 OF 3

09 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

zuid afrika roadtrip

29 Juni 2014 - 25 Juli 2014

MADAGSCAR 2014

30 Juni 2013 - 27 Juni 2013

CAMBODJA - Kl - SIPADAN - SINGAPORE

08 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

BORNEO-BALI-KOMODO

Landen bezocht: