TIME TO GO HOME - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mani wat - WaarBenJij.nu TIME TO GO HOME - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mani wat - WaarBenJij.nu

TIME TO GO HOME

Door: MANI

Blijf op de hoogte en volg Mani

26 Juli 2013 | Singapore, Singapore

23 JULI
Yup, ik zit hier in 't restaurant mij 24 uur te vervelen na onze laatste duik. Je mag nl niet meer duiken 24 uur voor je vliegt. We hebben al lang en veel geslapen en nu nog een uur wachten tot het buffelt opengaat. Gisteren was het BBQ en ik heb 25 scampis met lekkere saus soldaat gemaakt. Wat het vanavond wordt, is nog een mysterie. Dit jaar blijkt het duiken het minst leuke deel van onze reis.Ik denk dat Sipadan 10 jaar geleden prachtig moet geweest zijn, maar door het grote succes is reeds veel kapot en de vis behoorlijk uitgedund. Geen hamerhaaien meer, wel nog veel rifhaaitjes. Maar als er jaarlijks 70 miljoen haaien afgeslacht worden voor soep voor de Chinezen, zal dit ook niet blijven duren. Rond Mabul blijft ook niet zo veel meer over van het koraal. Ze maken nu artificiele riffen aan om alles te laten terugkomen. Wie weet, hebben ze geluk. Ik vind Mabul en Sipadan compleet overprijsd en zou het niet aanraden als top duikstek. Wij brachten ook een blitz bezoek aan het Seaventure Rig, oud boorplatform dat omgebouwd is om duikers te herbergen. Dit lijkt mij de beste plek om te duiken. Verder halen de duikresorts geen westerse standaard, alhoewel je westerse prijzen betaalt voor de reservatie. Allee genoeg gezaagd...
24 JULI
We vertrokken deze morgen om 5 uur uit onzen bungalow en vertrokken richting Tawau om terug te vliegen naar Singapore via Kota Kinabalu. Rond 17uur landen we in Singapore en gaan daar morgen een feestje bouwen met P@ en Bri voor Mikes verjaardag.
Gisteren tijdens onze rustdag hadden we aan het zwembad om de 20 minuten bezoek van een grote varaan die daar zijn zwemke kwam plegen, om u een breuk te lachen. Dat beest vond het niet zo erg dat wij daar ook waren, als we het maar rustig hielden. Verder ook kennis gemaakt met het fenomeen "chinezen in het resort". Ze zijn alleen geinteresseerd in de openingsuren van het buffet en voor l de rest komen ze een half na de afspraak... lompe mensen.
25 JULI
Vandaag Mikes verjaardag. Het wordt super !! Ontbijt met de Orang Utans in Singapore Zoo samen met P@ en Bri. Dan verder naar het grootste aquarium ter weereld en 's avonds immens buffet in Grand Hyatt hotel.
26 JULI
Mijn pen raakt leeg, alsook mijn reisbatterij ....Gisteren was awesome and amazing...
Wij zijn gestrand rond 23 uur op het dakterras van ons hotel om nog juist op tijd "the last round" te bestellen en toen kwam er nog een verjaardagstaart voor Mike, zodanig dat P&B zich nog moesten haasten om de laatste MRT (metro) te halen naar hun hotel. Zij vliegen door naar Bali en wij vannacht terug naar ons kindjes...
't is mooi geweest. Ik zit hier met de tranen in mijn ogen van de vele emoties terugdenkend ons mooiste reis ooit.
See you in Belgium --STOP--

• 26 Juli 2013 - 08:20

Bart & Hilde:

Hoi mikemani,
    Zitten hier net in brussels airport ook met de tranen in ons ogen bij de gedachte dat het voor jullie gedaan is....hihihihihihi...alleen, ze kunnen het jullie niet meer afnemen! Blij te horen dat dit ėėn van jullie toppers is geweest.... Alvast een goeie thuiskomst en groetjes aan de aupair die dan naar ons kindje komt kijken...:-) tot hoors ė..... B & H

• 26 Juli 2013 - 16:35

Tante Nel En Co:

Lieve Mani en Mike,
    Enerzijds zijn we dolblij Jullie weldra weer thuis onder onze vleugels te hebben, anderzijds vinden we het echt jammer alsdat we nu moeten afkicken van al die dolle avontuurlijke verhalen. We hebben er echt van genoten...enne Mani uw schrijftalent gaan we echt missen!
    Beste allemaal, Fans en vrienden, familie en lezers nu komt een publiek geheimpje... namelijk onze Mani zal dit jaar zijn halve eeuwwisseling doormaken... om hem en ook Mike zijn rots in de branding te plezieren, om hen ook te danken voor al hun moeite hun belevenissen met ons te delen tijdens de voorbije weken, zou ik het fijn vinden als Jullie op 20 september a.s. Mani een mailke met gelukwensen zouden sturen. Met dank bij voorbaat, Tante Nel en entourage!
    Goede vlucht en veilig thuis, we halen de kaars weer van onder stof!

• 26 Juli 2013 - 17:04

Tante Nel En Co:

sorry dat mailke voor Mani is niet op 20 maar wel op 27 september a.s.