Dag 1 - Reisverslag uit Antsohihy, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Antsohihy, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Mani

Blijf op de hoogte en volg Mani

04 Juli 2016 | Madagascar, Antsohihy

We stonden klaar om 5 uur.Vlot naar Parijs en vandaar al even vlot naar Nairobi. Om 20 uur stonden we in Nairobi tussen de leeuwen en olifanten (pluche natuurlijk). In Afrika vliegen de vliegers blijkbaar trager want toen we moesten doorvliegen naar Madagascar (vanaf nu MAD) , bleek dat hij pas geland was .... Allee een uur later wij were weg in Business class als gratis upgrade... hehe. Om 3 uur in de morgen zetten we voet aan de grond in Mad. Slechts één uur later de nodige stempels en 120 kg bagage ingeladen en wijle weg.... Na 3 uur slapen vertrokken we voor 470 km naar het noordwesten. Niets spectaculairs gebeurd onderweg buiten onwaarschijnlijke landschappen en overdonderende armoede of is het omgekeerd. De mensen zijn allemaal even vriendelijk.
's Avonds geland in een achterbuurt van een ongelooflijk arm dorpje waar een propere kamer op ons wachtte in De Blue Vanga Lodge. Wowww .... ze maakten er spaghetti bolognaise .... hmmm .... toen we ons bord kregen zag de saus er superlekker uit. Alleen de VIS smaak was heel raar hahahaha. Toen ik het zei tegen onze driver TINA, moest hij even lachen en zei dat er waarschijnlijk geen vlees in huis was.
Dag één in Madagascar,
National park in nen moeilijke naam die ik nie kan onthouden
Wandelingske van 8 tot 12.30 uur en vogelkes gezien en 2 sportive lemurs (niet) gezien, omdat die beestjes er geen zin in hadden. Mooie pics van hagedissen, 15 cm lange duizendpoot die we gered hebben van een stel ambetante mieren. Gisteren werd er trouwens een moord gepleegd in ons dorpje. Ik ben eigenlijk maar half verantwoordelijk voor die gebeurtenis omdat Mike op de pot lastiggevallen werd door een kakkerlak (of was het een kakalak). Ik trad doortastend op met mijn rechtervoet en één kraak later wassem dood. Maar we wijken af ..... Wij weer verder door het bos naar een imposante canyon en dan weer terug... Bij terugkeer bleek de sportive lemur er nog steeds geen zin in te hebben of misschien was prinsesje niet rap genoeg mee haren petrettentrekker. Anyway ...... er was weer filet de zebu en spaghetti voor de liefhebbers en jawel deze keer wel met vlees!!
Om 13 uur wij den otto in en weer weg voor 260 km. We zijn hier geland om 18 uur en om 20 uur plaatselijke tijd staat jullie eerste verslagje er weeral op. Binnen een paar dagen beklimmen we de tweede hoogste berg van Mad. Da wiste kik nie..... daarom ga ik nu al gaan rusten.....
Groetjes van Mike aan tout le monde en uw ondergetekende, Mani de onverschrokkene (tot nu toe haha)

• 05 Juli 2016 - 18:46

Tante Nel:

oef...ik heb hulder gevonden...
    ja Manniman ge hebt gelijk..geduld is nu efkes nie mijn sterkste kant...
    zo te zien zijn jullie er al weer helemaal ingevlogen...enne mercikes he dat ge zo goed voor ons Keppe zorgt, ik wist het he...alles voor de liefde...al moeste gij er zelfs ene bij dood trappen..