Isalo, the rocky mountains - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu Isalo, the rocky mountains - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu

Isalo, the rocky mountains

Door: MANI

Blijf op de hoogte en volg Mani

14 Juli 2014 | Madagascar, Ranomafana

Isalo, the Malagasy Rocky Mountains.
We verbleven aan de voet van het gebergte in een "resortje" waar we verbleven met 2 hollanders. 's Middags niet zo lekker gegeten. Rustige middag aan een ijskoud zwembad en owee er was geen rhum arrangee.Ik had gezien dat er pizzeria was en wou die 's avonds proberen. Bij ons is er geen enkele koe die over zo een weggetje naar de wei moet, maar wij moesten en zouden aan die pizza geraken. Toen ik het echt niet meer zag zitten om een pizzeria te vinden tussen de hutjes, dook er plots een stenen huis op waar een magere blanke stond te zwaaien. Alle moed bijeen geschart en daar stond hij dan un italiano vero. Hij vertelde dat hij 9 jaar geleden vertrok uit Italie omdat er geen liberta meer was. Ondertussen was dit de naam van zijn restaurant geworden. Onze chauffeur mee aan tafel en wij onze zak chips opengetrokken met ne Chileense Sauvignon Blanc en het feest kon beginnen. een proefke van de plaatselijke jambon cru, een echte italiaanse pizza en nog een fleske later waren klaar voor onze nest. Gelukzalig en voldaan... little did I know.
50 meter klimmen en dan plat, had de gidos gezegd. Wel bergschoenen aantrekken! Hij had mij weer goe liggen. Nen kilometer klimmen ja en dan nog 4 platte en dan weer naar beneden. 3 uur later stond hij te blinken aan zijn auto. Ikke ook van t zweten maar weerom leuke dingen gezien. De ringtails storen zich niet aan de mensen en doen gewoon hun ding net als de vele vogels. Om 12 uur alles ingeladen en wij weg naar Tulear. Schoentjes en zeep verkocht onderweg voor een glimlach. Onderweg nog een parkje bezocht om Sifaka' te spotten. Helaas geen mooie pics. Wel een nachtlemuur gevonden en baobab met gekko. Snel door naar het hotel in Tulear want na zonsondergang is er gevaar voor wegbandieten. Nu zijn we in een mooi hotel met palmbomen en wachten we op het vliegtuig dat ons naar Tana brengt voor deel twee : het Oosten - the rainforest. We zouden vliegen om 12 uur maar de vlucht is uitgesteld tot 20 uur...Afrika zekers ?? Fingers crossed !!

• 16 Juli 2014 - 17:03

Tante Nel:

Hallo, mercikes voor de mooie foto van Mani, die jongen zag er echt versleten uit...ja zeg.. zulk een spel om daar in de "pizzahut" te geraken... troost u ventje, als ge terug thuis zijt, zal ik u eens een mooie pizza maken!
    Nu momenteel hier zomer bij ons, maar gisteren.... den helen dag regenen enne ik kon mij s'morgens niet meer inhouden en al wat ik zag of kon vast krijgen vloog in de wasmachine, wa denkte... regenpomp (amper 1 jaar oud) naar de vaantjes, er liep meer water uit de pomp dan uit de leiding... en dan drogen aan de draaimolen buiten!!! allez, het was heel den dag nen maraton, was op den draad, was van den draad wegens regenvlaag pffff ten einde heel den boel in de wasmand gesmeten en nu vandaag in volle zon droog gekregen enne al gestreken!
    En ja, iedereen trekt hier aan de laatste loodjes om straks de koffers te laden en te ontsnappen uit ons natte Belgenland, en kende da... hier nog vlug een elastiekje erin of een neepje erbij of eruit wegens beetje verdikt, of dunner geworden...en dan moeten we uitzwaaien. Wij blijven dan volgende week verweest achter, allez... we gaan naar Costa Peloesa of naar Corniche, we zijn er nog niet uit.
    nu weet ge het waarom ik zo laat kom met mijn berichtje, maar verder alles goe.
    Knuffelke van ons,
    T Nel

• 17 Juli 2014 - 20:38

René & Elly:

Hallo Mani en Mike , leuk om te lezen , jullie reisverhalen , heel plezant !:) Wij gaan binnenkort naar Mada maar moeten nog alles regelen. We hadden het idee om op de bonnefooi te gaan en een auto te huren , zelf rijden dus ( ja...we weten...het kan gevaarlijk /moeilijk zijn....). Maar jullie avonturen zien er geweldig uit en omdat we toch een beetje beginnen te twijfelen aan ons eerste plan willen we jullie vragen of jullie je reis georganiseerd hebben in Mada en bij wie dan , of al in La Belgique ?? ( allez , wij zijn Hollanders :)Graag vernemen we iets van jullie , en wensen jullie nog een mooie reisvoortzetting. Hartelijke groeten , René & Elly

• 19 Juli 2014 - 12:44

Mani:

Wij boekten ons ticket bij Air France en werkten voor de trip met RAMARTOURS uit Madagascar. Een super organisatie ! Zelf rijden doet hier niemand. Alles gebeurt via Taxi Broussse of prive wagen (4X4). Indien je heel avontuurlijk wil reizen, kan de taxi brousse nemen. Dit houdt in reizen in een minibus met minimum 16 anderen meestal locals een hun bagage. Dit i niet voor ons. Maar neem zeker eens contact met Ramatours. De baas is gehuwd met een nederlandse dame. Ik denk dat het moelilijk is om alles vanuit Mada zelf te regelen. Ik hooor het wel als jullie nog vragen hebben. Groetjes, Mani