Mind the step, Richard !! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu Mind the step, Richard !! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Mani wat - WaarBenJij.nu

Mind the step, Richard !!

Door: Mani

Blijf op de hoogte en volg Mani

30 Juni 2014 | Madagascar, Antananarivo

29 juni om 21.52
Binnen het uur landen we op onze reisbestemming van 2014. Eerste keer zuidelijk Afrika voor ons. Madagscar is voor ons een maagdelijk wit blad.Vrijdag hebben we de vrienden uitgewuifd met de eerste caipirinha avond van 2014. Het obligate vleesbroodje was ook van de partij en werd gesmaakt (hoop ik). Zaterdag vlug ons valies tope geschoten en nog eens naar de moeders en Rezee. Dikke kus, dikke kus. De honden zaten al te wachten op Iris en wij konden niet snel genoeg vertrekken. Met onze tuut naar Parijs en genoten op de kamer van een vers Kortrijks broodje met kaas en/of gerookte zalm. Deze morgen om 7 uur ontbijt en dan op naar Charlie de Gaulle. Er was een of andere staking en we moesten een deel met de metro mee. In de luchthaven geen karren te bespeuren, dus aan ieder hand 24 kg en op de rug nog eens 12 kg. Trap of trap af ... stappen stappen stappen .... roltrap op en dan ........tventje (70plusser) achter ons kan zijn bagage niet meester en valt achterover tegen een halve sumo worstelaar en ligt met de benen omhoog te wachten op hulp. Ik doe mijn best en denk na .... huuuuhhhhhhhh attend monsieur!! Ik maak één hand vrij en snel hem te hulp. Mijn reistas van24 kg besluit ook te helpen en dendert als eerste een 5tal meter naar beneden om de man goed te kaleren(blokkeren). Shittttt ..... Ik hoor mezelf zeggen "Je vais vous aider monsieur". Boven aan de roltrap sta ik de man op te wachten. De man was behangen met decoraties en statig kwamen zijn benen als eerste boven. Omdat zijn decoraties niet in de roltrap zouden draaien moest ik snel handelen en nam zijn beide handen en trok hem overeind. Mike bleef maar op de noodstop duwen maar die was blijkbaar ook in staking. En wijle weer weg. Na 20 mins een karretje gevonden en aan de luggag drop off vraagt de juffrouw of we wonen in Madagascar ???? Waarom, vraag ik ???? U heeft zoveel bagage bij .... de schrik slaat me om het hart als ik zeg dat we 124 kg meehebben. De helft van die massa is om uit te delen aan de locals.... ha bon maintenant elle comprend. C'est bien gentil de votre part. Allez bon voyage...... OK ik hoop ook op een goede reis..... Morgen begint ze in Antanarivo.... Maar dat zijn zorgen voor morgen.
Doooooeeeiii

  • 30 Juni 2014 - 16:44

    Bart & Hilde:

    Kijkkijkkijk....ons Madagascarezen zijn aangekomen. Fijn al zo vlug iets van jullie te horen. Alvast nen super start gewenst en laat zo nu en dan maar iets horen é....
    greetzzzzzzz

  • 02 Juli 2014 - 09:54

    Tante Nel:

    Mannekes, mannekes, was me dat nen start zeg.
    Ja grote pech weer voor onzen Mani zeker, kon dat oud ventje in de problemen nu ne keer geen Parisienneke geweest zijn... Ha ha
    Weet onze gedachten volgen jullie.
    Knuffel,
    T. nel N. Rol

  • 07 Juli 2014 - 19:30

    Lucske:

    Armand ge zaed e kieke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mani

De wereld is weer plat ja Op je bolle bips na Een golflengte afstand Van je hemels lichaam Ze is van spectrale klasse...

Actief sinds 28 Jan. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 47065

Voorgaande reizen:

26 Juni 2020 - 26 Juni 2020

THE SOFTAILS GO SOUTH

10 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

COLOMBIA... PRIMERA VEZ AMERIKA DEL SUR

02 Juli 2016 - 27 Juli 2016

MADAGASCAR PART 2 OF 3

09 Juli 2015 - 05 Augustus 2015

zuid afrika roadtrip

29 Juni 2014 - 25 Juli 2014

MADAGSCAR 2014

30 Juni 2013 - 27 Juni 2013

CAMBODJA - Kl - SIPADAN - SINGAPORE

08 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

BORNEO-BALI-KOMODO

Landen bezocht: